“Φθινοπωρινά Θεατρικά Ταξίδια” 2018 στην Επανομή

Ο Δήμος Θερμαϊκού και ο πολιτιστικός βραχίονας του, το ΔΗΠΠΑΚΥΘ, ανέλαβαν να υλοποιήσουν και να διοργανώσουν για δεύτερη χρονιά μια σημαντική πολιτιστική εκδήλωση, ένα θεατρικό φθινοπωρινό φεστιβάλ, στηρίζοντας την πρωτοβουλία της Δημοτικής Κοινότητας Επανομής και της Επιτροπής Θεάτρου. Η αγάπη για το θέατρο μιας μικρής ομάδας ανθρώπων και η αθόρυβη αλλά επίμονη δουλειά τους, ανταμείφθηκε… Στο Δημοτικό Θέατρο Επανομής κάθε μιά από τις πέντε παραστάσεις κατέριπτε το ρεκόρ προσέλευσης της προηγούμενης.

Όλες οι παραστάσεις από ερασιτεχνικούς θιάσους της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.

Ανήμερα της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου ξεκίνησαν τα “Φθινοπωρινά Θεατρικά Ταξίδια” με την γνωστή κωμική ιστορία του Μολιέρου ¨Κατά Φαντασίαν Ασθενής” που παρουσίασε η Θεατρική Ομάδα Ενηλίκων του Δήμου Ωραιοκάστρου σε σκηνοθεσία της Νέλλυς Δελλή.

Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Κα Κατερίνα Χατζηχριστοφή χαιρετίζει εκ μέρους του Δήμου και των διοργανωτών το θεατρόφιλο κοινό και τους συντελεστές.
Η Κα Φανή Δελή εκ μέρους του Δήμου και της Επιτροπής Θεάτρου (Σόνια Γεροβασιλείου, Κατερίνα Χατζηχριστοφή, Δήμητρα Παζαϊτη, Στέλλα Αρβανιτίδου, Λάζαρος Γιαννούδης και Ηλίας Ζήλας) ευχαριστώντας τον θίασο παρέδωσε σε όλους τους θιάσους την εικονιζόμενη αναμνηστική πλακέτα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Επανομή, Φθινοπωρινές Θεατρικές Συναντήσεις

[spoiler title=”ΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ”]

Κυριακή 28 Οκτωβρίου «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» – Θεατρική Ομάδα Ενηλίκων Δήμου Ωραιοκάστρου
Η κωμική ιστορία του Μολιέρου.
Σκηνοθεσία Νέλλυς Δελή.
Ο Αργκάν είναι ένας υποχόνδριος και φιλάργυρος ηλικιωμένος. Αισθάνεται συνεχώς άρρωστος, αν και στ’ αλήθεια δεν έχει τίποτα. Αδυνατεί να ακολουθήσει τις υποδείξεις των γιατρών και εκείνοι τον εκμεταλλεύονται. Θέλει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αλλά εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη. Ο αδελφός του, Βεράλδος, σε συνεργασία με την υπηρέτρια του Αργκάν, Τουανέττα, θα προσπαθήσει να τον «θεραπεύσει» από τις φαντασιοπληξίες του. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό, ώστε να ανακαλύψει ποιος πραγματικά τον αγαπάει και του είναι πιστός. Θα αποδειχθεί τελικά, ότι η δεύτερη σύζυγός του, Βελίνα, κυνηγούσε μόνο την περιουσία του, ενώ η κόρη του τον αγαπούσε πραγματικά. Μετά τη «νεκρανάστασή» του, ο Αργκάν θα επιτρέψει στην Αγγελική να παντρευτεί τον άντρα που θα επιλέξει εκείνη.

Κυριακή 4 Νοεμβρίου «Όλα του Γάμου Δύσκολα» – Κίνηση Επικοινωνίας Πολιτών Φιλύρου «ΘΕΑΤΡΟκίνηση»
Τρία ελληνικά μονόπρακτα.
Σκηνοθεσία Αγγελικής Φουντούκη.

Μια φαρσοκωμωδία ηθών, σε έμμετρο χιουμοριστικό ρόλο, εμπνευσμένο από την αιώνια ελληνική πραγματικότητα. Ο Αναπαραδιάδης, νεαρός δικηγόρος της Αθήνας, καταδιώκεται από τον Σπαθάδη, ενωματάρχη και φοροεισπράκτορα, επειδή οφείλει το φόρο επιτηδεύματος. Καταφέρνει να διαφύγει, καταφεύγοντας κρυφά στο σπίτι της Αθηναίας γεροντοκόρης, Μελπομένης. Για κακή του τύχη, στο σπίτι καταφθάνει ο Σπαθάδης, που είναι ο αδελφός της Μελπομένης. Μπροστά στον κίνδυνο της σύλληψης και της προσωπικής του κράτησης, ο Αναπαραδιαδης δέχεται να παντρευτεί τη Μελπομένη, με αντάλλαγμα την εξόφληση του χρέους του.

Κυριακή 11 Νοεμβρίου «Η κυρά της Πόλης» μια ιστορία για τη Λωξάντρα – Θεατρική Ομάδα Μυγδονίας «ΘΕΑΤΡΟΠΟΙΝΙΤΕΣ», Τμήμα του Πολιτιστικού Συλλόγου «Εν Δράσει»
Σκηνοθεσία Βίκης Γρηγοριάδου.

Ιανουάριος 1874. Η Λωξάντρα, προ δεκαετίας, έχει παντρευτεί το Δημητρό, χήρο με 4 παιδιά. Τώρα αυτά έχουν μεγαλώσει. Έχουν κάνει δικές τους οικογένειες – εκτός από τον Επαμεινώνδα, που είναι στα καράβια – και η Λωξάντρα με το Δημητρό έχουν ένα κορίτσι, την Κλειώ, κι ένα αγόρι, τον Αλεκάκη. Πρωτοχρονιά του 1874, λοιπόν, στο Μακροχώρι, όπου, όπως κάθε χρόνο, η Λωξάντρα υποδέχεται όλη την οικογένεια, για να γιορτάσουν μαζί τον καινούριο χρόνο! Μετά από αυτή την Πρωτοχρονιά θα ακολουθήσουν κι άλλες πολλές. Γιορτές, χαρές και πίκρες, ανάκατα. Γέλια και κλάματα στο Μακροχώρι, προάστιο της Πόλης, όπου ζει η Λωξάντρα με την οικογένειά της. Και όλα στη ζωή της τριγυρνούν γύρω από την κουζίνα. Μυρωδιές από μπαχάρια και γεύσεις από καλομαγειρεμένα φαγητά είναι η αγάπη, που δίνει στους γύρω της απλόχερα. Και μαζί με τους ζωντανούς και οι πεθαμένοι. Με τους οποίους η Λωξάντρα έχει πολύ στενή σχέση. Επισκέπτεται το Μπαλουκλί, παίρνει αγίασμα και συνομιλεί με αγαπημένους ανθρώπους, που έφυγαν απ’ τη ζωή. Κι όταν συνειδητοποιεί, ότι οι περισσότεροι αγαπημένοι άνθρωποι έχουν φύγει, αποφασίζει να πάει να τους συναντήσει, για να τους πάει παστουρμάδες, γιαλαντζί ντολμά, χιουνκιάρ μπεγιεντί…

Κυριακή 18 Νοεμβρίου «Η επιστροφή της Κ.Τ.» – Θεατρική ομάδα Σ.Π.Α.Θ. Αγ. Τριάδας Φύρδην-Μύγδην
του Φρήντριχ Ντύρενματ.
Σκηνοθεσία Γιώτας Αλεξοπούλου Γκύλλεν.

Κάπου στην Ευρώπη, κάποτε στο χρόνο. Μιζέρια, ανεργία, φτώχεια, ανέχεια, παρακμή. Ξάφνου, μια ελπίδα! Η δισεκατομμυριούχος Κλαίρη Τσαχανασιάν επιστρέφει στη γενέτειρά της, μετά από χρόνια απουσίας και είναι έτοιμη, με μια γενναία δωρεά, να αναστήσει το παλιό μεγαλείο του Γκύλλεν, τη «θέση κάτω από τον ήλιο». Αλλά με τι αντάλλαγμα; Η εμβληματική τραγική κωμωδία του Ντύρενματ καταδεικνύει τη διαφθορά του δυτικού πολιτισμού και θέτει μεγάλα ερωτήματα. Μπορεί κανείς να αγοράσει τη δικαιοσύνη; Ποια είναι η τιμή της ανθρωπιάς; Και, τέλος πάντων, οι ηθικές αξίες, η αρετή, τα αγνά αισθήματα, η πίστη στο Θεό έχουν καμία τύχη απέναντι στην παντοδυναμία του χρήματος;

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου «Μη σκοτώνεις τη Μαμά» – Θεατρική Ομάδα PERFORMERS
της Σάρλοτ Κήτλυ.
Σκηνοθεσία Αναστασίας Τσακίρη

Ένα σύγχρονο ψυχογράφημα των σχέσεων μητέρας – κόρης, γραμμένο από μια βραβευμένη γυναίκα συγγραφέα. Πόσο η σχέση ενός ανθρώπου με τη μητέρα του επηρεάζει τις επιλογές του στη ζωή; Το έργο ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Διερευνά τις σχέσεις τεσσάρων γενεών γυναικών που συνδέονται με δεσμούς αίματος. Μοιράζονται βαθιά θαμμένα μυστικά, εμπειρίες και αναμνήσεις, προσπαθούν να συνυπάρξουν στον ίδιο χώρο και συγκρούονται σε μια σχέση αγάπης και ζήλειας. Τέσσερις γυναίκες δυναμικές, ευαίσθητες, οραματίστριες. Μητρότητα, καριέρα, οικογένεια, και πάνω απ’ όλα, το παιδί που κρύβουν μέσα τους. Τέσσερις γυναίκες σε πλήρη ύπαρξη, κάτι που συμβαίνει, μόνο όταν οι άντρες βγαίνουν από το δωμάτιο…[/spoiler]